6 Ocak 2010 Çarşamba

bunları biliyor musunuz?

Arkadaş sohbetinde geçti, birebir doğruluğu araştırmadım
- uydu fotografları ile yeryüzü maden arama işlemi ve bu kapsam firmaların bu uydu hizmeti veren firmalarla aylık,yıllık sözleşme yapabilmeleri
- Türkiyede batıda büyük çaplı hidroelektrik santrali kurulumun olamayacağı çünkü yüksek hacimde su toplanabilecek nehirlerin olmaması, ama doğuda tam tersine böyle bir potansiyel var iken terör sorunundan dolayı buralarda yatırım kredisi bulmanın imkansıza yakın olduğu ve sigorta şirketlerinin ise bu yatırımları sigortalamadıkalrı
- güneş enerjisinde elektrik üretiminin sıcakla ters orantılı olduğu, yani çöllerde güneş enerjisinden elektrik üretimin efektif olmadığı bu iş için en iyi yerin kutuplar olduğu (güneşten gelen ışıkları yeryüzüne gelme açısına göre efektiflik değişiyor, dik gelir ise efektif değil)
- rüzgar enerjisinden elektirk üretmek de Türkiye çok efektif değil çünkü bu iş için en uygun yerler okyanusa kıyısı olan kıyı şeridi

4 yorum:

  1. Türkiye Rüzgar enerjisinde efektif değil ama Rüzgar ile üretilen enerjide az buz değil :)

    Türkiye’nin rüzgar potansiyelinin 10 bin megavat civarında olduğu hesaplanmasına rağmen, halen toplam 19 megavatlık rüzgar santralı bulunmakta.

    10 megavat güç, 33 milyon kilowatsaat eder. O da yaklaşık 30 bin kişinin ihtiyacını karşılar.
    Yeni 1 megavat 15 daireli 75 apartmana yetiyor,

    Bunları yazmak istedim çünkü, efektif değil diyince sanki çok az gibi geldi bana :)

    YanıtlaSil
  2. Benim okudum bilgiler biraz eskiymiş(2000 senesinin :P) güncel bilgilere göre,
    Türkiye toplamda 433 megavat rüzgardan elektirik üretiyor,

    YanıtlaSil
  3. yusuf bey arkadaş sohbetinize hayran kaldım, biz genelde playstation falan konuşuyoruz son zamanlarda arkadaşlarla :)

    YanıtlaSil